Ett snyggt och tryggt Vaxholm för alla!

Folkpartiet Liberalernas politik är till för alla och mina värderingar är i grunden liberala. Jag anser att aktiv kommunalpolitik bäst bedrivs i dialog med medborgare och rådgivande experter bl a inom våra förvaltningar. Medborgarna i Vaxholm är våra ägare och kan förvänta sig långsiktiga beslut i bred majoritet.
Vaxholm skall vara staden för alla! Här ska du, jag och kommande generationer kunna leva i trygghet, med god service, inflytande, fantastiskt boende i samklang med hållbar tillväxt.
Jag prioriterar följande:
• En hållbar tillväxt med varsam bebyggelseutveckling.
• Rädda Östersjön.
• VA-utbyggnad till fler.
• Fler äldreboenden.
• Sveriges bästa skolor.
• Ökad skolkapacitet på Resarö och Rindö.
• Ny förskola på Resarö.
• Ett Campus för utbildning, kultur, hälsa och idrott med läxhjälp och kvällsaktiviteter.
• Aktivt flyktingmottagande.
• Fungerande IT-infrastruktur i hela kommunen.
• Att väg 274 blir en stadsgata.
• Ökad trafiksäkerhet.
• Bygg bort köerna med fler cirkulationsplatser.
• Fler infartsparkeringar.
• Laddningsstationer för elbilar.
• Lånecyklar och mopeder.
• Utbyggd kommunaltrafik på vatten och land.
• Fler gång-och cykelvägar.
Ett snyggt och tryggt Vaxholm för alla!
Jag ger mig inte!

Om Michael Baumgarten, FP Vaxholm

Hej, här bloggar jag med personliga åsikter om politik och annat. Kom gärna med inlägg och kommentarer. Michael Baumgarten
Det här inlägget postades i Allmänt, Äldrefrågor, Barnomsorg och skola, Bostäder, Gång- och cykelvägar, Hälsa, Infrastruktur, Kollektivtrafik, Miljö, Näringsliv och sysselsättning, Politik, Resarö, Rindö, Skärgårdidyllen, Trygg i Vaxholm, Ungdomsfrågor, Valfrihet, Vaxön. Bokmärk permalänken.

Kommentera

